Waarom het organiseren van een relatieavond zo waardevol is
In deze blog gaan we het hebben over het organiseren van een relatieavond voor jouw klanten. Heb je dit weleens gedaan of twijfel je al jaren of je hier budget voor vrij wilt maken? Onze tip: zet het voor volgend jaar op nummer één! Hieronder leggen we uit waarom het organiseren van een relatieavond zo waardevol is voor je klanten én daarmee voor jou.
Zet je klanten in het zonnetje
Hoe leuk is het om jouw klanten eens per jaar in het zonnetje te zetten. Dat kun je doen door rondom de kerst een kerstpakket af te leveren, maar is dat nog wel van deze tijd? Wanneer jij jouw klanten echt in het zonnetje wilt zetten, blijf je deze aandacht telkens vernieuwen. Eén van de mogelijkheden is het organiseren van een klantavond (of relatieavond). Op deze avond organiseer jij een mooi en waardevol evenement voor je klanten. Je legt ze in de watten, verzorgt goed eten en drinken én trakteert je klanten daarmee op een mooi cadeau. Naast een gezellige avond, is er tijd om je klant op een andere manier beter te leren kennen. Dit kan heel waardevol zijn in de verdere samenwerking.
Is een relatieavond dan een soort borrel?
Een relatieavond (of dag) is volledig naar wens in te vullen. Wat wij bij de Ondernemershoeve veel voorbij zien komen zijn gecombineerde avonden. Het bedrijf organiseert naast een hapje en drankje ook een inhoudelijk onderdeel op de avond. Dit kan een interessante spreker zijn, vaak is dit ook een medewerker of de eigenaar van het bedrijf zelf. Neem je klanten mee in je verhaal en stel je complete team aan hen voor. Zo maak je de relatie met jouw klanten nog persoonlijker. Nodig je een externe spreker uit? Kies dan een interessant thema wat booming is in jouw branche óf kies een thema waar jouw klanten echt in geïnteresseerd zijn. Dit kan nog een extra reden voor jouw klanten zijn om zich aan te melden voor jouw relatieavond.
Hoe groot je relatie evenement moet zijn
Onze tip: zorg ervoor dat je als ondernemer met iedere klant even een praatje kunt maken. Het is niet wenselijk dat klanten voor jouw bedrijf komen en je geen minuut tijd of aandacht aan hen hebt weten te besteden. Natuurlijk kun je dit als ondernemer/eigenaar niet alleen, je kunt dit met je team goed afstemmen. Ons advies is dus om de groep beperkt te houden. Tussen de 30 en 50 personen maximaal. Zo is de groep compact en kunnen er mooie gesprekken ontstaan tussen klanten onderling én tussen jouw team en de klant. Heb je nu een veel grotere klantenkring? Helemaal niet erg! Organiseer dan twee relatieavonden of kies meerdere momenten per jaar. Zo heeft je klant ook nog een keuze en heb je meer kans dat dit in de drukke agenda past van jouw klant.
Help; ik heb geen tijd om dit allemaal te organiseren
Dat snappen wij maar al te goed! Wil je een mooie relatieavond organiseren, dan ben je daar echt wel even tijd mee kwijt. Maak naast budget ook één of twee medewerkers vrij dit met dit 'project' aan de slag gaan. Zo voorkom je stress net voor het evenement en ben je er verzekerd van dat je budget ook echt goed besteed wordt. Wanneer je dit met eigen medewerkers organiseert, ben je er ook van verzekerd dat jouw bedrijfscultuur die avond goed overkomt. Ideeën voor het evenement, kleine details en de persoonlijke touch komen namelijk vanuit jullie zelf.
Wil je nu toch wat hulp bij het organiseren van je evenement? Zoek dan een locatie uit die je daarmee op weg kan helpen. Bij de Ondernemershoeve kan locatiemanager Marloes je daarbij helpen. Vanuit de ervaring op de locatie is een mooi evenement zo samengesteld. Daarnaast pakken wij een deel van de organisatie ook van je over. Samen maken we er een memorabele relatieavond van waar jouw klanten én je personeel nog lang over doorpraten.
Ben je geïnteresseerd in het organiseren van een relatieavond op onze locatie? Bel of mail ons, dan maken we graag verder kennis.